25 Mayıs 2020 Pazartesi

1.Sınıf Müfredat Entegrasyonu

7’den 70’e Akıl ve Zeka Oyunları Projemizin 1.Sınıf  Müfredat Entegrasyonu

TÜRKÇE

T.1.1. DİNLEME/İZLEME
Projemizde uyguladığımız akıl ve zeka oyunları
Kutu Oyunları ve Kalem Oyunları

T.1.1.1. Doğal ve yapay ses kaynaklarından çıkan sesleri ayırt eder.
Doğal ve yapay ses kaynakları hakkında bilgi verilmez.

T.1.1.4. Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metin hakkında tahminde bulunur.

T.1.1.5. Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi hakkında tahminde bulunur.

T.1.1.6. Dinlediği/izlediği metni anlatır.
Olayları oluş sırasına göre anlatması için teşvik edilir.

T.1.1.8. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.
.
T.1.1.9. Sözlü yönergeleri uygular.
Yönerge sayısı beş aşamadan fazla olmamalıdır.

T.1.1.10. Dinleme stratejilerini uygular.
a) Dinlerken/izlerken nezaket kurallarına (söz kesmeden dinleme, söz alarak konuşma) uymanın önemi
vurgulanır.
b) Öğrencilerin dikkatlerini dinlediklerine/izlediklerine yoğunlaştırmaları sağlanır.


-Tüm Kutu Oyunları



-Tüm Kutu Oyunları


-Tüm Kutu Oyunları ve Kalem Oyunları


-Tüm Kutu Oyunları ve Kalem Oyunları


-Tüm Kutu Oyunları ve Kalem Oyunları


-Tüm Kutu Oyunları ve Kalem Oyunları



-Tüm Kutu Oyunları ve Kalem Oyunları



T.1.2. KONUŞMA


T.1.2.1. Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
Konuşmalarında yeni öğrendiği kelimeleri kullanması teşvik edilir.

T.1.2.2. Hazırlıksız konuşmalar yapar.

T.1.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

T.1.2.4. Konuşma stratejilerini uygular.
a) Göz teması kurmanın; işitilebilir ses tonuyla, konu dışına çıkmadan, kelimeleri doğru telaffuz ederek
konuşmanın önemi vurgulanır.
b) Konuşmalar sırasında nezaket kurallarına (yerinde hitap ifadeleri kullanma, başkalarının sözünü
kesmeme, söz alarak konuşmaya katılma, karşısındakini saygıyla dinleme) uygun davranılması gerektiği hatırlatılır.

-Tüm Kutu Oyunları ve Kalem Oyunları


-Tüm Kutu Oyunları ve Kalem Oyunları

-Tüm Kutu Oyunları ve Kalem Oyunları





-Tüm Kutu Oyunları ve Kalem Oyunları


T.1.3. OKUMA



T.1.3.2. Harfi tanır ve seslendirir.


T.1.3.3. Hece ve kelimeleri okur.

T.1.3.10. Farklı yazı karakterleri ile yazılmış yazıları okur.
Her türlü basılı içerik, katalog, tabela, reklam panoları, kitap kapakları gibi çeşitli yüzeylerdeki farklı yazı
karakterleri ile yazılmış yazıları okumaları sağlanır.

-ABC Bağlama Kalem Oyunu
Sihirli Piramit Kalem Oyunu

-Kelime Avı Kağıt Oyunu





Kelime Avı Kağıt Oyunu

Anlama


T.1.3.13. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.


T.1.3.15. Metinle ilgili soruları cevaplar.


T.1.3.16. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır.

Tüm Kutu Oyunları

Tüm Oyunların Kural metni


Tüm Oyunların Kural metni


T.1.4. YAZMA


T.1.4.1. Boyama ve çizgi çalışmaları yapar.
Yazma materyalleri hakkında kısa bilgi verilerek uygun biçimde kullanılması sağlanır.




Taktik ve 9 Taş oyununu hazırlama süreci








      










   HAYAT BİLGİSİ

HB.1.1.14. Okul içi etkinliklerde görev almaya istekli olur.
Belirli gün ve haftalara katılma, kulüp faaliyetlerinde bulunma, okul meclisi çalışmalarına katılma vb. konular üzerinde durulur.

HB.1.1.15. Oyunlara katılmaya ve oyun oynamaya istekli olur.
Oyun aracılığıyla eğlenmesine, oyunun kurallarına uyum sağlamasına, oyunda uygun davranışlar sergilemesine, arkadaşlık kurmasına, kendini ve başkalarını tanımasına vb. rehberlik
edilir.
HB.1.1.16. Okulla ilgili olumlu duygu ve düşünceler geliştirir.
Okulun bireysel yaşamına sağlayacağı katkılar (yeni arkadaşlar edinme, oyun oynama, eğlenme, bilgi edinme vb.) üzerinde durulur. Okul korkusu olabilecek öğrencilere karşı duyarlı olunur..

HB.1.2.2. Aile hayatının önemini kavrar.
Aileyi bir arada tutan değerlerle (sevgi, saygı, bağlılık, şefkat, vefa vb.) aile içi iş birliği ve dayanışmanın aile düzenine katkıları üzerinde durulur.

HB.1.2.6. Gün içerisinde neler yapabileceğini planlar.
Oyun oynama, ders çalışma, dinlenme, uyuma, beslenme, ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte nitelikli zaman geçirme ile kitle iletişim araçlarını kullanma gibi işlere ayrılan süre üzerinde durulur.

































-Tüm Kutu ve Kalem Oyunları
MATEMATİK
Nesne sayısı 20’ye kadar (20 dâhil) olan bir topluluktaki nesnelerin sayısını belirler ve bu sayıyı rakamla yazar.

-Sudoku-Mangala-Sihirli Pramit
20’ye kadar (20 dâhil) ikişer ileriye, birer ve ikişer geriye sayar.
-Mangala-Reverse
Nesne sayıları 20’den az olan iki gruptaki nesneleri birebir eşler ve grupların nesne sayılarını karşılaştırır.

Miktarı 10 ile 20 (10 ve 20 dâhil) arasında olan bir grup nesneyi, onluk ve birliklerine ayırarak gösterir, bu nesnelere karşılık gelen sayıyı rakamlarla yazar ve okur.

20’ye kadar (20 dâhil) olan sayıları sıra bildirmek amacıyla kullanır







-Mangala
  • Geometrik şekilleri köşe ve kenar sayılarına göre sınıflandırarak adlandırır.
  • Günlük hayatta kullanılan basit cisimleri, özelliklerine göre sınıflandırır ve geometrik şekillerle ilişkilendirir.
  • Nesnelerden, geometrik cisim ya da şekillerden oluşan bir örüntüdeki kuralı bulur ve örüntüde eksik bırakılan ögeleri belirleyerek örüntüyü tamamlar.
  • En çok üç ögesi olan örüntüyü geometrik cisim ya da şekillerle oluşturur.





-Q-Bitz
  • Uzamsal (durum, yer, yön) ilişkileri ifade eder.
  • Eş nesnelere örnekler verir.




-Pentago-Reverse-tactix-Q-Bitz-9 Taş










Toplama işleminin anlamını kavrar
·        Toplamları 20’ye kadar (20 dâhil) olan doğal sayılarla toplama işlemini yapar.
·         
·        Toplama işleminde toplananların yerleri değiştiğinde toplamın değişmediğini fark eder
·         
·        Zihinden toplama işlemi yapar

















Mangala-İşlem Karesi
·        Çıkarma işleminin anlamını kavrar
·         
·        20’ye kadar (20 dâhil) olan doğal sayılarla çıkarma işlemi yapar
·         
·        Doğal sayılarda zihinden çıkarma işlemi yapar.
·         
·         





İşlem Karesi


HAZIRLAYAN:

Ayşe TÜZÜN
Savuca İlkokulu Söke/AYDIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder